Tipy pre manažérov na hodnotenie zamestnancov
Je začiatok nového roka – stanovte ciele do budúcnosti. Pre mnohé spoločnosti je to aj čas na kontrolu výkonnosti.
Proces hodnotenia môžete štruktúrovať rôznymi spôsobmi, ale kľúčom k tomu, aby ste všetko uľahčili, je zaobchádzať s ním ako s rozhovorom. Spoločnosti sa v priebehu roka odkláňajú od každoročného prehľadu výkonnosti až po pravidelné prehliadky a priebežné spätné konverzácie hovorí Martina z www.personalistka.sk .
Začiatok roka je skvelý čas na spustenie tohto procesu, ak ste to ešte neurobili. Majte na pamäti tieto rady, keď uvažujete o budúcom roku:
Nastavte jasné ciele
Zamestnanci musia predovšetkým pochopiť, čo od nich chcete. „Počas celej doby, keď pracujem pre vás, potrebujem byť úplne vedomá dvoch vecí: očakávaní a či sa s nimi stretnem.“
Manažéri často nechávajú svojich zamestnancov v zákopoch bez zmysluplnej spätnej väzby o tom, čo robia správne alebo nesprávne.
Pravidelné stretnutia
Prinajmenšom by ste sa mali schádzať so zamestnancami štvrťročne, aby ste sa uistili, že ciele, ktoré ste nastavili na začiatku roka, stále dávajú zmysel a celkovo posúdiť ich pokrok.
Rozvíjajte kultúru riadenia výkonnosti v priebehu celého roka, ktorá je štruktúrovaná a pozostáva z častých spätných väzieb a styčných bodov.
Tieto stretnutia nemusia byť zdĺhavé. Môže to byť 10 minút. Je to rozhovor. Je to rutinná vec, ktorá vedie ľudí k zodpovednosti, a tiež dokazuje, že vrcholový manažment investuje do pokroku.
Rozvíjajte program
Keď sedíte so zamestnancom, uistite sa, že máte plán na rozhovor. Jedna pasca, ktorá sa stane, je to, že manažér a zamestnanec hovoria o všetkom, čo je vrátené, to je na zozname úloh a stáva sa taktickým stretnutím namiesto strategického stretnutia-
Agenda vám môže pomôcť zaistiť, aby ste narazili na iné dôležité témy, ako napríklad to, ako tento zamestnanec robí, ako prebieha váš vzťah s nimi, čo potrebujú na to, aby mohli rásť a ako môžu zlepšiť výkonnosť. Inzercia práce zadarmo a inzercia pracovných ponuk na Personalistka.sk .