Burberry sľubuje, že prestane spaľovať nepredané oblečenie

Spoločnosť Burberry potvrdila, že už nebude ničiť módne predmety, ktoré nemôže predať. Britská spoločnosť oficiálne prisľúbila zastaviť svoju dlhotrvajúcu prax spálenia oblečenia a tašiek, ktoré na konci roka zostávajú nepredané. Spoločnosť sa tiež rozhodla ukončiť používanie skutočnej kožušiny vo svojich výrobkoch. Zmeny v politike spoločnosti Burberry prebiehajú po kritike agentúr životného prostredia a aktivistov, pokiaľ ide o to, ako zlikvidovali nepredané výrobky.

 

 

V roku 2017 Burberry vypálila viac ako 36 miliónov dolárov dolárov hodnoty položky, aby sa výrobky z rúk svojich konkurentov, obávajúc sa, že materiály budú predávané za zľavnené ceny a poškodiť značku. Od roku 2012 spoločnosť Burberry zničila výrobky s hodnotou viac ako 135 miliónov USD. Spoločnosť v minulosti obhajovala tieto kroky tým, že tvrdila, že opätovne využíva energiu vyrobenú z masívnych popálenin.

 

Našťastie spoločnosť Burberry zmenila svoj postoj k tejto problematike a už nebude vypájať staré výrobky. Namiesto toho módny gigant recykluje tovar opätovným použitím materiálov alebo ich darovaním miestnym charitatívnym organizáciám.

 

Vďaka novej stratégii je Burberry prvou módnou spoločnosťou, ktorá prestala spaľovať nepredajné výrobky. Spoločnosť tiež dúfa, že ďalšie podniky budú nasledovať príklad a recyklujú staré výrobky namiesto ich úplného zničenia.

 

Okrem toho, že nehorí staré oblečenie, Burberry potvrdila, že prestane používať skutočnú kožušinu vo výrobkoch. Spoločnosť plánuje tento mesiac uvoľniť novú kolekciu, ktorá neobsahuje skutočnú srst. Všetky existujúce linky obsahujúce skutočnú kožušinu budú postupne eliminované v najbližších rokoch. S cieľom podporiť jej drastickú zmenu v politikách, Burberry tiež prepracuje svoje logo a chce zákazníkom vedieť, že je vážne o ochrane životného prostredia.

 

Generálny riaditeľ Burberry Marco Gobbetti povedal o novej politickej zmene: “Moderný luxus znamená sociálne a environmentálne zodpovedné”.

 

V minulom máji sa Burberry stala oficiálnym partnerom nadácie Ellen MacArthur a pracuje so svojím programom Make Circular. Iniciatíva bola zriadená na zastavenie odpadu v módnom svete.