Typické nedostatky frekvenčného meniča
Zlepšenia sú dlhé omeškania na vstupnej strane frekvenčného meniča: aktívne vstupné stupne na frekvenčných meničoch by mohli poskytnúť schopnosť vykonávať korekciu účinníka a mäkké štarty v pevnom stave. Výhody by zahŕňali úspory nákladov na energiu, ďalšie zníženie veľkosti balenia a zvýšenú spoľahlivosť a bezpečnosť.
Ďalšie vylepšenia napájania by mohli zahŕňať linkové reaktory, filtre EMI a polovodičové poistky. Aj keď tieto zariadenia môžu zvýšiť cenu samotného frekvenčného meniča, sú potrebné pre mnohé aplikácie. Určenie, montáž a zapojenie týchto prídavných komponentov do systému s meničom frekvencie určite nie je tak produktívne, ako nákup frekvenčného meniča s týmito časťami navrhnutými. Hoci takéto zabudované doplnky môžu viesť k zvýšeniu produktivity pre používateľov, cenový tlak na výrobcov ich odrádza od zahrnutia týchto pokročilých funkcií.
Problémy s jednoduchým používaním stále prevládajú v mnohých frekvenčných meničoch. Predvolené hodnoty pre všetky parametre by mali umožniť meniču frekvencie pracovať “mimo zariadenia” s minimálnym programovaním. Niektorí výrobcovia nútia užívateľa zadať desiatky, ak nie stovky, parametrov, aby točili motor. Zadanie údajov typového štítku pre niekoľko kľúčových nastavení je všetko, čo by malo byť potrebné na to, aby sa systém frekvenčného meniča dostal rýchlo a produktívne.
Chybové hlásenia v anglickom jazyku sú oveľa užitočnejšie ako kódovanie chybných kódov. Namiesto hľadania kódu (alebo hľadania manuálu) môžu užívatelia okamžite začať diagnostiku problémov. Predstavte si frekvenčný menič, ktorý bude zasielať upozornenia o zvýšenom trecom zaťažení, čo umožní výmenu chybného ložiska počas plánovaného výpadku, na rozdiel od neočakávaného zlyhania ložiska počas kritickej doby chodu. Frekvenčné meniče so samodiagnostickou a prediktívnou údržbou ponúkajú ďalšie zvýšenie produktivity.
Frekvenčné meniče môžu tiež zhoršiť produktivitu, keď program nie je dostatočne sofistikovaný, aby spĺňal požiadavky aplikácie. Napríklad vo webovej aplikácii musia byť parametre PID frekvenčného meniča naladené na optimálnu úroveň, aby sa dosiahol maximálny výkon bez ovplyvnenia spoľahlivosti koncového produktu. Ak návrhár frekvenčného meniča nezačleňuje do softvéru jednoduchý spôsob vyladenia týchto parametrov, nedosiahne sa optimálny výsledok. To môže spôsobiť priame zníženie produktivity.
Niektoré frekvenčné meniče sú navrhnuté a skonštruované bez určitých elektrických a mechanických funkcií potrebných na prežitie drsného priemyselného prostredia, čo negatívne ovplyvňuje produktivitu. Tie obsahujú:
Konštrukcia skrine – skrinka s výkonom NEMA-4 môže chrániť pred prachom, striekanými kvapalinami a inými nečistotami prítomnými v typickom priemyselnom prostredí, kde menej nákladná konštrukcia NEMA-1 umožňuje týmto látkam, aby sa dostali do styku s vnútornými funkciami meniča frekvencie, čo spôsobuje potenciál predčasného zlyhania alebo prehriatia.
Neizolované vstupy používateľa – Nedostatok izolácie vstupného signálu robí frekvenčné meniče náchylnejší na “šum”, čo môže spôsobiť nepríjemné vypnutie, alebo katastrofickú poruchu, ak je vstupný signálový vodič neúmyselne uzemnený.
Nedostatok komponentov pre kondicionovanie liniek – návrhy frekvenčného meniča, ktoré vynechajú potlačenie EMI / RFI a komponenty na úpravu linky, sú častejšie neúspešné v dôsledku problémov s elektrickým vedením a môžu tiež spôsobiť problémy s inými elektronickými zariadeniami tým, že znečisťujú pripojené elektrické vedenie elektrickým šumom. Frekvenčné meniče, ktoré nemajú tieto vlastnosti, majú spočiatku nízku nákupnú cenu, ale pridávanie externých filtrov alebo tlmiviek často spôsobuje, že cena inštalácie prekročí cenu frekvenčného meniča, ktorý obsahuje tieto funkcie.
Jedným zo známych nedostatkov jednosmerných hnacích systémov bezkartáčového motora je obmedzenie dĺžky kábla motor-pohon. V porovnaní so vstupnými systémami AC môže byť dĺžka kábla vstupných systémov 24 Vdc obmedzená až na 20% dĺžky podobného vstupného systému. Hlavným dôvodom kratšej dĺžky predĺženia je strata napätia v elektrickom vedení, čo vedie k poklesu krútiaceho momentu. Strata krútiaceho momentu sa však vyskytuje viac vo vyšších rýchlostiach (pri približne 2 000 až 3 000 ot / min), čo môže zase znížiť produktivitu.
Typickými nedostatkami frekvenčných meničov sú, že spôsobujú hluk v silových kábloch motora a ponúkajú iba obmedzenú presnosť rýchlosti. Keďže časy aktualizácie v meniči frekvencie majú rýchlejšiu rýchlosť, je obmedzená.