Posted on: 17. júna 2018 Posted by: tristate Comments: 0

Viete ako správne “nafúknuť” bicykel? Je to trochu veda, pretože ich môžete podhustit (málo nafúknuť) aj přehustit (nafúknuť zbytočne moc). To správne nahustenie určuje typ bicykla, druh plášťa / duše a ráfikov, povrch / terén a (samozrejme) vaša váha.

Najjednoduchšia samozrejme je, že sa budete riadiť tým, čo máte napísané na plášťa – je tam rozsah (barov) kde najmä ona maximálna hodnota je niečo, čo by ste prekračovať nemali. Ale o tom až niekedy inokedy.

Podhustené koleso bude mať dve hlavné nevýhody

bude klásť väčší odpor a vy sa budete musieť viac namáhať. Toto najviac spoznáte na pevnom teréne, asfaltu. Preto sa tiež pre jazdu po ceste hustí čo najviac. Pre jazdu v teréne je naopak lepšie mať pneu trochu mäkšie, budú viac tlmiť, lepšie viesť. Rovnako tak menší tlak je lepšie v blate a daždi, chcete dosiahnuť lepšej priľnavosti
hrozí väčšie riziko poškodenia pneumatiky, väčšia plocha a menší tlak uľahčí prienik niečoho ostrého, rovnako tak ako môže väčší náraz (o kameň napríklad) skôr poškodiť dušu (procvaknout) a extrémne podhustenia môže pri zatočení viesť k vyzutie z ráfiku
Nezabudnite, čo pár týždňov, tlak kontrolovať a dofoukávat. Je normálne, že tlak postupne miznú aj bez poškodené duše. Rovnako ako myslite na to, že zásadný rozdiel prináša váha jazdca – čím ťažší, tým viac je potreba hustiť.

Mimochodom, na kontrolu rukách alebo pohľadom sa moc nespoliehajte. Zadné pneu sa u ťažkého jazdca bude bežné viac “splošťovať” ako predné. Tlak to naozaj chce merať budíkom u hustilky.