Podhustené gumy na bicykli sú nebezpečné
Viete ako správne “nafúknuť” bicykel? Je to trochu veda, pretože ich môžete podhustit (málo nafúknuť) aj přehustit (nafúknuť zbytočne moc). To správne nahustenie určuje typ bicykla, druh plášťa / duše a ráfikov, povrch / terén a (samozrejme) vaša váha.
Najjednoduchšia samozrejme je, že sa budete riadiť tým, čo máte napísané na plášťa – je tam rozsah (barov) kde najmä ona maximálna hodnota je niečo, čo by ste prekračovať nemali. Ale o tom až niekedy inokedy.
Podhustené koleso bude mať dve hlavné nevýhody
bude klásť väčší odpor a vy sa budete musieť viac namáhať. Toto najviac spoznáte na pevnom teréne, asfaltu. Preto sa tiež pre jazdu po ceste hustí čo najviac. Pre jazdu v teréne je naopak lepšie mať pneu trochu mäkšie, budú viac tlmiť, lepšie viesť. Rovnako tak menší tlak je lepšie v blate a daždi, chcete dosiahnuť lepšej priľnavosti
hrozí väčšie riziko poškodenia pneumatiky, väčšia plocha a menší tlak uľahčí prienik niečoho ostrého, rovnako tak ako môže väčší náraz (o kameň napríklad) skôr poškodiť dušu (procvaknout) a extrémne podhustenia môže pri zatočení viesť k vyzutie z ráfiku
Nezabudnite, čo pár týždňov, tlak kontrolovať a dofoukávat. Je normálne, že tlak postupne miznú aj bez poškodené duše. Rovnako ako myslite na to, že zásadný rozdiel prináša váha jazdca – čím ťažší, tým viac je potreba hustiť.
Mimochodom, na kontrolu rukách alebo pohľadom sa moc nespoliehajte. Zadné pneu sa u ťažkého jazdca bude bežné viac “splošťovať” ako predné. Tlak to naozaj chce merať budíkom u hustilky.