Nasledujúci OLED displej spoločnosti Google pre slúchadlá VR môže mať skvelé rozlíšenie
Spoločnosť Google plánuje na konci mája predstaviť 4,3 palcový displej s rozlíšením 18 megapixelov počas konferencie Spoločnosti pre informačné zobrazenie (SID), nazvanej Display Week. Obrazovka bude pravdepodobne vyrábať displejom LG Display v Južnej Kórei a cieľovými slúchadlami virtuálnej reality, čo prinesie široký pohľad a pomer pixelov na palec 1 443 pixelov pomocou technológie OLED displeja.
“Biela OLED s farebnou filtračnou štruktúrou bola použitá pre pixelizáciu s vysokou hustotou a n-typ LTPS backplane bol vybraný pre vyššiu mobilitu elektrónov v porovnaní s displejmi mobilných telefónov,” hovorí výpis pre prezentáciu displeja v máji. “Bol vytvorený vlastný IC ovládač s vysokou šírkou pásma. Bola implementovaná riadená logika riadenia pre aplikácie VR a AR. ”
Ako referencia, nadchádzajúce slúchadlá HTC Vive Pro a súčasné slúchadlá Samsung Odyssey sa spoliehajú na dve 3,5-palcové obrazovky AMOLED s rozlíšením 1440 x 1600, z ktorých každý podporuje frekvenciu obnovovania 90 Hz. Súčasné slúchadlá Oculus Rift a HTC Vive VR sa spoliehajú na dva displeje AMOLED s rozmermi 3,54 palca, ktoré balia nižšie rozlíšenie 1 088 x 1 200.
Prezentácia v máji, uvedená ako “18 Mpixel 4.3-in. 1443-ppi 120-Hz OLED displej pre širokoúhlý displej s vysokou ostrosťou na hlave “ukazuje, že obrazovka vyrobená spoločnosťou LG bude podporovať obnovovaciu frekvenciu 120 Hz, ktorá je vyššia ako 90 Hz, ktorá zabraňuje zvracaniu, potrebnú pre virtuálnu realitu , Čokoľvek nižšie ako 90 Hz, alebo skôr 90 snímok za sekundu, môže priniesť skúsenosť, ktorá môže spôsobiť nevoľnosť kvôli pohybovej chorobe vyplývajúcej z prostredia “skákania”.
Ale aké je rozlíšenie jednej 18-megapixelovej obrazovky? Pri pomere strán 16: 9 by sa to mohlo pohybovať okolo 5 657 x 3 182. To je tiež pre každé oko a vyžaduje si počítač s extrémne vysoko výkonnými komponentmi, aby ste mohli vizualizovať na 3182p na každej obrazovke na 90 Hz alebo viac. Ak chcete pomôcť zmierniť časť práce, skúsenosť by sa mala spoliehať na sledovanie očí a metódu s názvom foveované vykresľovanie, tvrdí viceprezident spoločnosti AR / VR Clay Bavor.
Myšlienka s foveovanou vykresľovaním je monitorovať ohnisko užívateľa pomocou hardvéru na sledovanie očí. Všetko, čo sa vyskytuje mimo periférneho videnia nositeľa – scenéria, ktorú nezobral oko fovea centralis – nie je plne vykreslená počítačom. Spoločnosť Google odhalila, že v súčasnosti pracuje na foveovanom vykresľovaní v decembri, čo vedie k špekuláciám, že spoločnosť Google môže pracovať na vlastných slúchadlách s virtuálnou realitou s vysokým rozlíšením.