Zdravé mliečne dezerty

Zdravé mliečne dezerty

 

Máte zrovna chuť na niečo sladké, ale zároveň chcete maškrtiť zdravo? Skúste si pripraviť dezert zo kyslých mliečnych výrobkov.

Mliečne zdravé dezerty
samé výhody
“Na dezertu pripravenom zo zakysaného mliečneho výrobku si nielen pochutíte, ale skvele poslúži aj ako zdravá desiata – vďaka obsahu kvalitných bielkovín vás aj dostatočne zasýti a doplníte dôležitý vápnik. Všetko naraz!” Hovorí nutričná terapeutka Mgr. Jitka Laštovičková.

Kyslomliečne výrobky sú tiež dobre stráviteľné.
Základom dezertu môže byť jogurt, tvaroh alebo aj kyslá smotana. Ak si strážite štíhlu líniu, vyhnite sa dezertom, ktoré sú pripravené zo smotany alebo mascarpone. Energetická hodnota takýchto dezertov sa môže vyšplhať vysoko. Zvoľte radšej polotučný biely jogurt, mäkký či polotučný tvaroh, ktoré neobsahujú toľko tuku. Dezert však môžete pripraviť tak, že základom bude polotučný jogurt s krémovou konzistenciou a pre zjemnenie a zlepšenie chuti pridáte niekoľko lyžičiek kyslej smotany. Jemné chuti docielite, keď suroviny krátko vyšľaháte.

lahodné kombinácia
Mliečna zložka dezertu má veľmi jemnú mliečnu chuť – a tak si priamo hovorí o doplnenie nejakú chuťovo výraznejšie potravinou. Môžete vyskúšať kombináciu s čerstvým ovocím alebo ovocným pyré, malým množstvom medu alebo sirupom z agáve. Nebojte sa ani kombinácia s mätou alebo medovkou, vanilkou, škoricou či kakaom. So škoricou skvele chutia jablká alebo slivky, s mätou sa vhodne dopĺňajú jahody alebo maliny. Veľa chuti dodá aj pár štvorčekov kvalitnej horkej čokolády, ktoré nastrúhate najemno. Povrch dezertu môžete dozdobiť trochou posekaných orechov alebo plátkovaných mandlí. Nikto neodolá.

sladká raňajky
Mliečny dezert môže poslúžiť nielen ako desiata, ale aj ako zdravá sladká raňajky – len je potrebné doplniť zdroj polysacharidov. Stačí pridať ovsené vločky, celozrnné špaldové lupienky, uvarené pšeno, pohánku alebo polentu alebo vhodné cereálie. Takáto raňajky vám dodá dosť energie pre štart nového dňa!

denne zdravo
Mliečne výrobky (a to najlepšie práve polotučné kyslomliečne výrobky) by sa v našom jedálničku mali objavovať denne. Dezerty sú tak skvelou možnosťou, ako si zdravo zamaškrtiť a zároveň prijať aj rad nutrične hodnotných živín. Určite je vyskúšajte!

Polenta s jablkami, škoricou a tvarohom
– Polenta – 20 g, jablko – 100 g, 2 lyžičky škorice, 100 g polotučného tvarohu, malé množstvo šťavy z citróna, 1 lyžička medu alebo sirupu z agáve

Jablko umyjeme, očistíme a nakrájame na tenké plátky. Dusíme cca 5-8 minút v malom množstve vody, dochutíme 2 lyžičkami škorice. Potom necháme mierne schladiť a vmiešame tvaroh ochutený trochou citrónovej šťavy. V inom menšom hrnci pripravíme polentu – polentu vsypeme za stáleho miešania do malého množstva vriacej vody a cca 2-3 minúty potom na miernom plameni varíme. Ešte za tepla zmiešame so zmesou jabĺk, škorice a tvarohu, dosladíme 1 lyžičkou medu alebo sirupu z agáve (možno ale podávať I vychladené).

Jogurt s medom a mandľami či orechy

– Jogurt gréckeho typu 150 g + 1 lyžička medu + 20 g plátkovaných mandlí alebo posekaných orechov

Jogurt gréckeho typu vložíme do menšej misky, povrch pokvapkáme medom a posypeme plátkovanými mandľami alebo sekanými orechmi.
Prekladač Google pre firmy:Nástroje pre prekladateľovPrekladač webových stránokNástroj na hľadanie nových trhov

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.